Häng med till Kårläger på Vässarö!

Välkommen till årets läger på Vässarö, 5-10 augusti för Äventyrare & Upptäckare och 7-10 augusti för Spårare. Programmet sträcker sig över segling, paddling, Trapperspåret, samarbetsglänta och andra äventyr. Mer info finns på http://vassaro.scout.se/

När är lägret?

Lägret genomförs vecka 32, 5-10 augusti. Lägerperioden är längre för de äldre scouterna och lite kortare för de yngre.

Utmanare 5-10 augusti

Äventyrare 5-10 augusti

Upptäckare 5-10 augusti

Spårare 7-10 augusti

Utrustning

Vi kommer att sova i tält och laga vår egen mat. Utrustning som alla behöver ta med är bl. a: varm sovsäck, liggunderlag och ryggsäck. Speciell utrustningslista kommer senare.

Vi behöver hjälp av föräldrar!

För att kunna genomföra lägret måste vi ha hjälp av föräldrar, t ex för matlagning och transport. Familjer är därför mycket välkomna att delta på lägret. Det kommer att finnas aktiviteter även för de medföljande familjemedlemmarna.

Transport till och från Vässarö

Eftersom det är en lång bit att åka kommer vi åka dit och hem med chartrad buss.

Lägeravgift

Spårare              1 950:-

Upptäckare       2 400:-

Äventyrare        2 400:-

Utmanare         Deltar som hjälpledare och funktionärer med möjlighet för lite egna aktiviteter.

Lägeravgift för medföljande familjemedlemmar

Vuxna                             200:-/dag

Barn mellan 1-7 år        100:-/dag

Barn under 1 år               gratis

Senast den 15 maj!

Scouter: Fyll i anmälningsformuläret här:

Ledare: Fyll i anmälningsformuläret här:

Föräldrar och medföljande familjemedlemmar: Fyll i anmälningsformuläret här:

Sista anmälningsdag 15 maj!

Anmälan skickas in av alla deltagare; scouter, ledare, föräldrar och övriga medföljande familjemedlemmar. Vi vill ha din anmälan senast 15 maj då också lägeravgiften ska vara inbetald till Saltsjöbadens Sjöscoutkårs bankgiro: 5604-1833. Ange Vässarö och vem/vilka inbetalningen avser.

När anmälan är inskickad och vi har mottagit betalningen är du definitivanmäld.

Hjärtligt välkomna till årets läger på Vässarö 2019!