Häng med på Distriktslägret Skogsrå 2023!

Välkommen till årets distriktsläger på Hörningsnäs i Grödinge vecka 31, 29 juli-5 augusti för Utmanare och Äventyrare, 29 juli-2 augusti för Upptäckare samt 30 juli-2 augusti för Spårare. En massa spännande äventyr väntar oss i skogarna och på havet.

Vi kommer att sova i tält och laga vår egen mat. Utrustning som alla behöver ta med är bl. a: varm sovsäck, liggunderlag och ryggsäck. Speciell utrustningslista kommer senare.

I år ingår en lägertröja i deltagaravgiften – både för vuxna och barn!

För att kunna genomföra lägret måste vi ha hjälp av föräldrar, t ex för matlagning och transport. Familjer är därför mycket välkomna att delta på lägret. Det kommer att finnas aktiviteter även för de medföljande familjemedlemmarna om de åker med som funktionärer i kåren. För att hålla nere lägerkostnaderna har vi valt att inte ha någon gemensam transport med buss utan uppmanar avdelningarna att samordna samåkningar till lägerområdet. Mer info kommer skickas ut till anmälda i god tid innan lägret.

Kostnader för lägret

Utmanare 3300 kronor

Äventyrare 3300 kronor

Upptäckare 2300 kronor

Spårare 2100 kronor

Kostnader för medföljande familjemedlemmar

Vuxen som köksfunktionär

• 1000 kronor (lång period)
  • 500 kronor (kort period)

Vuxen som medföljande

• 2300 kronor (lång period)
  • 1200 kronor (kort period)

Barn 5-7 år

• 500 kronor (lång period)
  • 250 kronor (kort period)

Barn under 5 år

• Gratis (lägertröja ingår ej)

Spårare & Upptäckare som vill stanna kvar resten av lägret med sin förälder.

• 250 kronor extra

Anmälan görs på https://forms.gle/cGfqf2uXyrvZgkBt7

Din anmälan (även för föräldrar och andra familjemedlemmar) vill vi ha senast 27 mars. Senast 28 april ska lägeravgifter vara inbetalda på Saltsjöbadens Sjöscoutkårs bankgiro, 5604-1833.

Välkomna!

Martin Braxell, Lägerchef  073-372 84 28